Bärnstenskikaren



Det finns världar bortom vår egen - Guldkompassen visar vägen...

Det fruktansvärda kriget som häxorna har förutspått närmar sig. Nya och större prövningar väntar Lyra och Will som redan har överlevt så många faror tillsammans. Till sin hjälp i kampen har de den bepansrade isbjörnen Iorek, de nya vännerna gallviespierna och trollsläderyttarna, men till slut står det klart att Lyra och Will ensamma måste följa den väg som utstakats för dem. Världalltets öde vilar nu i deras händer...

Den här boken är den tredje och sista boken i Philip Pullmans trilogi om Lyra och Will... Den kallas även "Den mörka materian" Boken är spännande och väldigt välskriven... Alla böcker i trilogin är verkligen läsvärda och jag skulle tipsa att de som gillar både spänning och fantasy. Jag är inte så van vid att skriva sånt här så det här får väl bli det...
Jag kommer nog skriva mer på varje senare...

Nästa recension kommer bli på boken Ful av Scott Westerfield som jag ska börja läsa nu...

//Flisan

Just det, betyget blev:
@@@@@ av 5  (mina är "poäng" är @)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0